Poradnik Interesanta
Warunki korzystania
Przygotowanie i wypełnianie wniosku
- Wybór właściwego wniosku
- Sposoby złożenia dokumentów
- Karta usługi oraz wnioski
- Wypełnianie elektronicznego formularza
Wysyłanie dokumentu elektronicznego
Sprawdzanie stanu sprawy
Pomoc
- W celu skorzytania z naszych usług elektronicznych poprzez ePUAP jest konieczne założenie indywidualnego (darmowego) konta użytkownika na platformie ePUAP
- Aby poprawnie przeprowadzić instalację konta należy zapoznać się z pomocą oraz zatwierdzić regulamin dostępny w trakcie procesu instalacji
Certyfikat kwalifikowany lub profil zaufany
Wszystkie dokumenty elektroniczne wysyłane na ESP Jednostki muszą zostać podpisane podpisem elektronicznym:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym, który można nabyć u jednego z dostawców.
- darmowym podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
- Aby wybrać właściwy wniosek należy kliknąć na ikonę "Wnioski elektroniczne i karty usług"
- Wyświetlona zostanie lista usług poukładanych według kategorii lub wydziałów
- Kliknięcie na tytuł danej usługi spowoduje wyświetlenie wszystkich informacji na temat złożenia wniosku
- Przed dokonaniem czynności związanych z wypełnieniem wniosku należy sprawdzić jakie są przewidziane sposoby jego złożenia
- Każda karta usługi posiada tabelę określającą sposób złożenia dokumentów
- Poniżej znajduje się również tabela określająca sposoby odbioru dokumentów
- Aby uzyskać informację na temat procedury załatwienia danej sprawy należy skorzystać z karty usługi. Będą się tam znajdować infomacje takie jak: podstawa prawna, wymagane dokumenty, terminy załatwienia, opłaty, jednostka odpowiedzialna itp.
- Wniosek należy wypełnić a następnie wraz z innymi załącznikami (jeśli są wymagane) dostarczyć do Jednostki zgodnie z wybraną formą komunikacji
Wypełnianie elektronicznego formularza
- Jeżeli dla danej usługi możliwa jest elektroniczna forma złożenia dokumentów dostępny jest link do formularza elektronicznego
- Nasza Jednostka świadczy usługi elektroniczne za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na ePUAP
- Skrzynka podawcza jest jedynym kanałem do komunikacji elektronicznej Interesanta z Jednostką
- Warunki korzystania ze skrzynki są dostępne w instrukcji w poradniku w zakładce konto na ePUAP
Jak sprawdzić stan swojej sprawy
- Na eBOI lub na Biuletynie Informacji Publicznej dane Instytucji istniej możliwość sprawdzenia stanu swojej sprawy
- Należy w górnym menu wybrać zakładkę "Stan sprawy"
- Jeśli znany jest numer pisma złożonego w Instytucji należy wpisać je w odpowiednie pole w przeciwnym wypadku należy podać numer PESEL lub NIP opowiednio dla osoby fizycznej lub instytucji - firmy
- Zostanie wyświetlona lista spraw danego Interensata wraz ich stanen oraz informacją o planowanej dacie realizacji